Pages

Wednesday, March 3, 2010

aku suka baca komik !!

2 dudes volume 2..die ni lah slayyy
2 dudes vol 1..ni jerry..watak utama gak


Bg budak kampong cm aku ni,mmg xbnyak hiburan di tempat kitaorang..club xde n wayang pn xde..kiteorang dah biase di dedahkan dengan suasana kampong..hiburan kiteorang adalah macam memancing ikan,memanah ikan,memburu kijang (tempat aku bnyak kijang) n lain2 aktiviti kampung.mybe budak bndar lebih bnyak di dedahkan dengan hiburan..smpaikan ade kawan aku ni kalau satu hari xdengar lagu boleh sakit kepala…aku??xpernah lak sakit kepala..tp aku dengar je lagu..aku tau je band2 n lagu2 yang femes..tp xlah segila dorang

Bagi aku aku agak unik sbb walaupun aku dak kg je tp aku rs aku ade hobi yang lain n agak advance dari org lain..aku suka baca KOMIK grafik..n komik yang aku paling minat setakat hidup aku selama ni adalah komik 2 DUDES karya agung ZINT. Aku sangat gile ngn komik ni..aku pn xtau knp..aku rs dalam komik ni die pny keterbukaan die terlalu meluas..Zint sangat berani mengetengahkan bnde2 yang di Malaysia ni jarang ade orang yang nak ketengahkan..

Cerita pasal jenayah remaja..itulah antara kandungan dan jalan cerita yang terdapat dalam komik ni..cite pasal graffiti,le parkour dan gado2 sume mengigatkan aku pada zaman sekolah aku dlu..haha..dlu aku skolah pn 2 dudes gak..gado gak..tp ngn cine hngga aku di buang asrama 3 kali n gantung sekolah 2 kali..hahaha..kalau nk cite pasal skolah aku aku kne post satu entry..sangat pnjang..

Aku tertarik ngn watak Slayy dalam komik ni.. slay ni sangat gila..die ni kaki pukul yang menanjing gile..mmg kuat..xde penah kalah lawan ngn sape2 pn dalam komik ni…die ni mmg watak kesukaan aku sbb dalam bnyak2 komik Zint ni mmg xde watak yang xpernah kalah kalau dorang lawan..tp Slay ni je yang satu xpenah kalah..dengan watak gila2 nye,buat lawak gila babeng bertatu merah dan berambut merah mmg melambangkan keganasan remaja ni…walau pn ganas,Zint telah letak karekter yang baik pada dia ni..contoh semangat setiakawan(fuh cm skolah dulu..hahaha)n berusaha…asl aku ckp cmtu…nnt korang beli n baca lahhh…ahaha..ily slay

Impian aku tentang komik ni sangat lah besar..aku suka melulis skrip..takat ni dah ade 3 skrip cerita pendek yang aku tulis sendiri..tp xpenah main..haha..aku pn xtau cmne nak buat filem or shooting..tp pasal 2 dudes ni..aku rs aku nak buat filem..n aku tau kerajaan Malaysia xkan benarkan..tapi xsalah kalau aku cuba..kalau cm cite kami tu pn boleh xkan aku xleh..anak halal pn ganas gak ape…yang penting skali nape cite cm kat jepun tu boleh je kuar cite2 ganas..cm CROW ZERO tu??sume dari comic tu…bnyak lg cite yang dari comic yang di filemkan…di Malaysia??ade ke??haha..aku nak jadi yang pertama

Aku mmg bercita2 nak arahkan filem ni…aku akan jadikan cite paling gempak di Malaysia.gambar pulak setaraf dengan arahan idola aku Khabir Bhatia..pelakon mst sangat2 meneliti n menghayati watak dorang..tu la impian aku…n kalau aku kaya nnt mmg aku akan buat..n aku mmg nak buat gile2 la..hahaha

Pada sape2 yang belum lg bc komik 2dudes ni baik korang g beli cepat..sbb sagat xrugi..aku rs ade lah dlm 200 kali aku bc..xpernah jemu langsung…haha..xcaye??g beli cpt…

p/s:teringat zaman sekolah dlu hahaha..akulah sssssllllllaaaaayyyyyyyy

1 comments:

Anonymous said...

tiba2 teringat slay & terus je google jumpa post u nie..
i pun budak kampung je, membesar dgn novel grafik cenggini..hahaha..
smpai berangan nk couple dgn slay.. dammit..hahaha..
berangan nak jumpa Zint..tp bila dah keje dok KL, takde lak terjumpa Zint..

dulu baca mende2 ni zaman muda remaja.. skrg iols dah umo 35..
jaman now tuko selera, layan K-drama..baru lah kakak2 sangat.. hahaha

Post a Comment